søndag den 21. september 2008

På indkøb i Woodbury Common

AX Armani Exchange og Adidas til Valentino, Van Heusen, Versace, Wolford og Yves Saint Laurent Rive Gauche og alt det indimellem. Woodbury Common Premium Outlet har det hele. 220 butikker med alt hvad et shoppping-gen kan klare for en dag. Efter vi havde tjekket ind på Hampton Inn tog vi deres shuttlebus over til butikscenteret.

Inden jeg kunne hengive mig til totalshopping måtte jeg have noget at spise. I den lille food pavilion midt i ”indkøbsparadiset” fandt jeg en mexicansk fast food restaurant. Jeg bestilte på Desert Moon en Fajita Platter med kylling.

Selvom jeg havde fået fyldt depoterne op med de velsmagende mexi-pandekager, så blev jeg staig ikke tiltrukket af de mange butikker. Tværtimod. Så mange muligheder, så mange gode tilbud, så mange rabatter. Det kræver en professionel shopping-karriere-kvinde at overskue og overleve. Men. 12 til 13 mio. besøgende årligt kan ikke tage fejl – det må være mig der er noget galt med.

Min redning blev kaffen fra Seattle. Starbucks blev svaret på mine bønner. Fra en bænk undenfor Starbucks kunne jeg så nyde min caffe latté og de shoppere der ikke var gået kolde. Iagttage de stakkels amerikanske familier slæbende på fyldte plasticposer på jagt efter endnu flere gode tilbud på mærkevarer. Der var også velforberedte turister med kabinekufferter og en målrettet plan.

Hver butik i Woodbury Common Premiun Outlet har sit egen lille hvidmalede New England style træhus med pyntekvist med bondevinduer. Hele centeret er holdt i kolonistil. Skal jeg tror antallet og størrelsen på plasticposerne, så kan der gøres rigtig mange gode køb.



Bestil din rejse til USA hos MyPlanet.

Ingen kommentarer: